Cum alegi cea mai bună ofertă de creare site

Introducere

Stim că decizia de a lucra cu o anumită agenție atunci când vrei să dezvolți un site web, poate fi dificilă. Sunt foarte multe agenții pe piață, iar ofertele acestora nu sunt întotdeauna ușor de comparat, sau ușor de înțeles pentru tine. Alegerea unei oferte reprezintă un proces destul de complex și de lungă durată, iar la final tot există posibilitatea să nu fi luat cea mai bună decizie pentru tine. Am scris acest articol pentru a vă veni în ajutor și pentru a face puțin mai accesibil acest proces, pentru că în cele din urmă să fiți siguri că ați ales cea mai bună ofertă.

La ce trebuie să fii atent în momentul în care cauți oferte?

În primul rând, o ofertă de web design trebuie să cuprindă în mare parte toate nevoile tale. Spunem în mare parte, pentru că nicio ofertă de web design nu poate fi realizată atât de specific încât să poată acoperi nevoile tuturor. Cerințele diferă de la client la client, iar aceastea pot fi stabilite ulterior cu un profesionist din cadrul agenției. Cu toate acestea, dacă oferta nu cuprinde nevoile tale de bază, înseamnă că nu este oferta potrivită pentru tine. Pentru a obține o ofertă personalizată, este imperios necesar să iei legătura cu agenția și să discuți în detaliu proiectul tău și viziunea pe care o ai. Fără să oferi aceste detalii, nu vei putea niciodată să primești o ofertă de preț corectă.

Majoritatea persoanelor atunci când se interesează de o ofertă, sunt atenți doar la preț și tind să o aleagă pe cea mai ieftină. Acest lucru poate dăuna foarte mult succesului și calității site-ului tău! În momentul în care compari două oferte, pe lângă prețul acestora, ar trebui să fii atent și la ce funcționalități conțin acestea. Alegând prețul cel mai mic, s-ar putea să realizezi la final că de fapt ai plătit un preț prea mare pentru ceea ce ai primit în schimb. Ofertele care au un preț mai mare, de obicei sunt și cele care oferă servicii profesionale și care pot acoperi pe deplin nevoile tale. În spatele ofertelor cu prețuri atractive stau promisiuni mari ale unor dezvoltatori fără experiență, care la final îți vor livra un produs inferior și de proastă calitate.

Important! De cele mai multe ori prețul unei oferte nu rămâne același ca cel listat în site. El poate suferi modificări după discuția cu un specialist. Acest lucru este des întâlnit și nu trebuie să te sperie, prețurile listate fiind unele generale, neadaptate la nevoile fiecăruia. Oferta din site reprezintă o structură de baza a unui site, la care se adaugă funcționalitățile necesare afacerii tale.

Ce trebuie să știi înainte să discuți cu o agenție?

Îți recomandăm ca înainte să apelezi la o agenție de web design să fii pregătit cu răspunsurile la întrebările specialiștilor. Poti face un research înainte, să vezi ce servicii conține o ofertă și cum pot fi adaptate acestea la afacerea ta.

  • Tipul de site de care ai nevoie - De ce tip de site are nevoie afacerea ta? In functie de domeniul de activitate al afacerii tale, site-ul tau poate fi un blog, magazin online, site de prezentare, platforma de cursuri online, etc. Inainte de a contacta o agentie, asigura-te ca ai stabilit tipul de site de care ai nevoie.
  • Ce preferinte de design ai - Design-ul este un element important cand vine vorba de identitatea unui brand in mediul online. Chiar daca expertii in graphic deisgn vor veni catre tine cu propuneri, este bine sa le comunici daca ai anumite preferinte de culori, ce emotie vrei sa transmita catre utilizatori, etc.
  • Stabileste scopul site-ului - Ce vrei sa obtii de la viitorul tau site? Vrei ca prin intermediul acestuia sa faci reclama, sa atragi mai multi clienti, sa vinzi un produs? Este important sa stii aceste lucruri chiar de la inceput, pentru ca scopul defineste functionalitatile site-ului, iar acestea trebuiesc implementate chiar din faza incipienta a realizarii unui site.
  • Stabileste functionalitatile - Functionalitatile unui site pot fi extrem de variate. De la formular de contact, adaugare produs in cos, cont utilizator, plata cu cardul, la optimizare SEO. In momentul in care discuti cu un specialist, ar trebui sa cunosti ce rol are fiecare, pentru a sti ce sa ii ceri acestuia.

Dupa ce ai identificat toate nevoile afacerii tale, poti incepe sa analizezi oferte. Daca in structura unei oferte nu se regasesc cel putin o parte dintre functionalitatile descrise, inseamna ca agentia respectiva nu detine instrumentele necesare pentru a dezvolta un site adaptat cerintelor tale. In schimb, daca ai gasit o agentie care sa indeplineasca cateva dintre ele, programeaza o discutie cu ei pentru a-ti realiza o oferta personalizata.

Important! Îți recomandăm ca înainte să iei o decizie, să discuți cu mai multe agenții pentru a obține oferte personalizate, pe care sa le compari ulterior între ele.

Ce ar trebui să cuprindă o ofertă de web design?

  • Timpul de executie - Un factor foarte important care contribuie la luarea celei mai bune decizii este timpul de executie al unui site. Poate ai deja o data de lansare prestabilita, iar site-ul tau trebuie sa fie functional la o anumita data. Profesionistii in web design iti pot realiza un site de calitate intr-un timp relativ scurt, iar cel mai important lucru este ca acestia sa respecte deadline-ul stabilit.
  • Functionalitatile detaliate si ce benfecii iti pot aduce - O oferta trebuie neaparat sa contina functionalitatile stabilite impreuna cu unul dintre specialistii agentiei. Functionalitatile trebuie descrise in detaliu, pentru ca tu sa stii exact ce inseamna acestea si ce rol au in realizarea unui site de calitate. De asemenea, trebuie sa stii si de ce este benefic sa investesti in anumite functionalitati si cum iti pot imbunatati ele calitatea site-ului.
  • Modul de lucru - Trebuie sa stii inainte de inceperea colaborarii modul de lucru al agentiei. Oferta trebuie sa contina informatii despre metode de plata, avans, contract, etc.
  • Cine lucreaza la proiectul tau - Este bine sa stii cu cine vei lucra. Daca echipa este formata din profesionisti in web design, daca au o experienta vasta, etc. Poti verifica acest luru foarte usor, solicitandu-le sa analizezi proiectele anterioare si rugandu-i sa ti le descrie in detaliu. Poti compara un site realizat de catre ei, asemanator cu cel pe care doresti sa il dezvolti tu.
  • Servicii conexe - Daca este cazul, o oferta trebuie sa contina si serviciile conexe precum achizitionarea de domeniu, de hosting, realizare logo, copywriting, inscrierea in motoarele de cautare, prelucrarea imaginilor, optimizare seo, etc.
  • Pret - La final, oferta va trebui sa contina pretul care sa reflecte intr-un mod corect serviciile solicitate de catre tine.

Odată ce ai toate aceste informații, considerăm că poți face o analiză destul de detaliată a ofertelor și poți lua cea mai bună decizie pentru tine și afacerea ta. De asemenea, dacă cu toate acestea, încă ai întrebări și nelămuriri, poți oricând să apelezi la agențiile de web design pentru consultanță. Acestia îți vor oferi toate informațiile de care ai nevoie în vederea luării celei mai bune decizii.